Для успішного проведення випробувань зразків бетону не менш важливим є правильність їх відбору та умови зберігання. Важливість цього моменту ні в кого не викликає сумніву, і відбору зразків на будівельних майданчиках приділяється чимала увага.
На жаль, набагато менше значення надається ведення відповідної документації – актів відбору, що викликає труднощі в проведенні випробувань зразків і оформленні результатів.
Помилки та неточності допущені на об’єкті при складанні актів відбору, призводять до додаткових витрат, як тимчасовим так і фінансовим, для подальшого виявлення таких помилок може.
Акт є важливим документом, в якому повинні бути вказані всі відомості, що стосуються зразків:
- дата відбору зразка;
- точна адреса об’єкта, номер секції;
- місце укладання (відмітка і координати конструкцій);
- клас бетону, згідно паспорта поставленого бетону;
- найменування постачальника (заводу – виробника) бетонної / піщано-цементної суміші;
- добу, на які потрібно випробувати зразки;
- кількість партій;
- розміри зразків;
- прізвище, відповідального на об’єкті.
Таким чином, в акті міститься вичерпна інформація про зразки бетону (розчину). У разі отримання негативних результатів випробування, зазначені в акті відомості можуть виявитися корисними у визначенні причин невдачі.
Типові порушення в оформленні актів відбору зразків
Незважаючи на всю важливість ведення звітної документації, нерідкі випадки, коли виконроби нехтують правильним оформленням актів відбору. Папери в кращому випадку пишуться від руки, що ускладнює їх прочитання співробітниками випробувальних лабораторій. Іноді акти відбору проб і зовсім відсутні, а замість них замовнику надаються фотографії сторінок журналів бетонних робіт.
Вся інформація про зразки (бетону, розчину) з актів відбору вноситься співробітниками лабораторії в систему обліку даних VERUM. Тому відсутність будь-якої частини інформації ускладнює і уповільнює процес проведення випробувань і видачі результатів.
Шляхи вирішення проблеми
У ситуації, що склалася виникає логічне запитання: а що ж робити? Багато забудовників вже знайшли відповідь, звернувшись за допомогою до технагляду. Діяльність цих служб дозволяє убезпечити замовників від більшості складнощів, пов’язаних з недбалістю в проведенні будівельних робіт і своєчасному документальному їх оформленні.
Однак вирішення проблеми якісного складання актів вимагає системного підходу. Потрібно не просто перетворити складання актів в просту роботу, що не викликає труднощів у того, в чиї обов’язки вона входить. Необхідно зробити так, щоб ведення документації в електронному вигляді виявилося більш зручним, ніж заповнення актів від руки або фотографування журналу бетонних робіт.
Будівельна компанія Верум вже розпочала активну роботу в цьому напрямку. З ініціативи керівництва компанії ведеться розробка програмного продукту для автоматичного формування актів, що заповнюються виконробами на будівельних об’єктах.